Mitt liv som barnstjärna...

En gång för länge sen gjorde jag en insats som barnskådis. Det var nog inge vidare men det var ju kul att en skoltv film blev omnämnd i  Expressen. Mest stolt är jag över att ha fått jobba med Håkan Serner. En väldigt duktig skådis som tyvärr lämnade in alldeles för tidigt. (Han spelar en underbar roll som Severin i Äppelkriget)
När jag läser de sista raderna så känner jag att inte mycket har hänt sedan 1974.
"Avsikten med pjäsen är att den skall bli utgångspunkt för samtal i klassen. Klas är symbol inte bara för utflyttade norrlänningar utan också för invandrare och andra grupper i samhället som känner samma främlingskap i sin nya miljö som Klas. Dessutom - varför måste så många människor bryta upp från en miljö där de egentligen trvs?"
Svaren dag är nog lite annorlunda. En Norrlänning i en förort är ingen utsatt grupp längre...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0