Terminsstart!



Okej, det var ett tag sen jag lämnade barn på dagis och följde barn till skolstart med ny ryggsäck, nya skor och kände den första höstkänslan men i alla fall; det är en sån dag idag.
Nu är det bara nån som ska gå till skolan och inte behöver pappa följa med och vänta på skolgården att det ska ringa in. Inga dagislämningar heller. Men efter 17 år i barnomsorgen så gjordes den sista lämningen för 10 år sen. I ärlighetens namn är det inte dagislämningen jag saknar. Bara att ungarna blev stora så snabbt. Utan att röja identiteten på dessa glada barn så kan jag bara konstatera att de är unga vuxna nu som på olika sätt försöker att bygga samhällsbygget.
Jag undrar vilket samhälle som de som lämnas på dagis idag och börjara skolan för första gången idag har att ta över när de tittar på dagisbilder och 25 år?
Men detta är en evig fråga av medelålderns människor. Redan Platon lär ha ställt sig den frågan. Också Hasse och Tage förståss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0