Att vara engagerad



För precis åtta år sen var jag i Syd Afrika på FN:s toppmöte om hållbar utveckling. Jag var inte ensam. Kring 60 000 var där och naturlgtvis var det demonstrationer.
Av outgrundliga anledningar hamnade jag på en demonstration som samlade de mest skilda obskyra rörelser i den politiska djungeln på en fotbollsstarena i en kåkstad utanför Johannesburg. Där fanns hammaren och skäran på röda flaggor, idolporträtt på Castro och Mugabe också den här vännen till höger med Bin Lade på T shirten. Betänk att det var inte ens ett år efter 11 September 2001.
Jag frågade om jag fick ta ett kort och visst fick jag det. Sen tittade han på mig och sa - Jag är också från Tyskland men dom kommer aldrig att släppa in mig där igen!
Jag måste sett ut som en äkta tysk eller så var det min engelska accent som tolkades som tysk

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0