Vända skivor



På Onsdag tänkte jag göra debut som gäst DJ hos dotter Klara som nu är mer eller mindre professionell DJ i Götlaborg. Pustervik är platsen och jag har blivit uppmanad att ta med mig lite vinyl från anno dazumal. Men vid en snabbkoll med Dj bossen så visade det sig att det som jag undrade om man kunde spela var sånt som hon redan spelade! Men den här plattan tänkte jag ta med mig i alla fall. Stolt köpte jag den på direkt import på Pet Sounds i Stockholm i början av 80 talet. Han gör lysande tolkningar av Bob Marleys klassiker. Soul Rebel är mycket bra och med Sly and Robbie på trummor och bas så blir det alldeles extra.
Men jag får väl fundera över vilka fler plattor man ska ta med sig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0