Att vinna ett litteraturpris



Den 8 oktober (på Torsdag) så ska den Svenska Akademin berätta vem som får litteraturpriset. Jag har alltid försökt att hålla datumet 11 December fritt så att jag skulle kunna vara med på festligheterna men än så länge har de inte ringt mig.
Kanske skulle man skriva en bok så vore det lättare att får priset i litteratur. För kemi och fysik är jag inget vidare. Men kanske ekonomipriset kunde vara nåt. Jag menar att det finns ju aldrig nån expert som har rätt om vad som ska hända i alla fall. Medicin priset kan nog inte heller komma på tal då jag har svårt att se blod. Å andra sidan skriver jag ju ganska knackigt också så inte ens litteraturprisetskulle vara inom räckhåll. Men om Dario Fo kunde så varför inte? Eller hon Elfride Jellinek. Men vad är väl en Nobelfest på Stockholms stadshus. tråkigt och trist...

Kommentarer
Postat av: Anne

Du kanske inte behöver skriva en vanlig roman. Om några år kan nobelpriset i litteratur delas ut till en bloggare, vem vet...

2009-10-05 @ 12:49:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0