Grå grå hundar och vatten..



...för att travestera en reklamlåt för en dryck levererad i blåa burkar. För några dar sedan vad himlen grå som havet och hunden och stenarna. Det var vid Dagshög på Bjäre. Nu befinner jag mig vid ett annat hav men mer österut. Gotland är som den sommarö som den ska vara. Skinande sol och glittrande hav men havet luktar inte och låter inte likadant i Östersjön som vid Kattegat. Nu är det i och för sig vackert här också. Men för en i min generation så kan man inte annat än vänta sig att Pippi ska dyka upp i gränderna och gärna med häst och hennes pappa, Kungen äver Kurrekurredutterna. Har inte sett till dom. Mest lite journalister som laddar för Almedalsveckan. Jag tror Reinfeldt kommer i morrn. Då lämnar jag ön. Undrar om han kommer i regeringsplanet?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0