Den tid som flytt...



Igår i Göteborg väntade jag på taxi i kö med Ingvar Carlsson. Den gången utan pingisracket och träningsoverall. På vägen hörde jag på partiledardebatten och kom på mig att tycka att det var en uddlös och blek historia. Retoriken kändes tunn och de billiga anklagelserna var debattens näring. Inte mycket underfundighet. Tja. kanske Peter Ericsson som tyckte att man behövde vädra ut regeringkansliet efter valet då han tyckte att Reinfeldt blivit alltmer lik sin pompöse företrädare.. Men inte ens det var någon riktig pärla.
Var på vippen att säga till Carlsson att jag saknade honom i debatten. Även om han inte var den stora folktalaren så var han mer begåvade och bättre talare än det gäng som talade igår. Det kanske blir en sån diskussion när det till allra största del består av människor som har jobbat politiskt på heltid i mer eller mindre hela sitt liv. Mona och Fredrik, Göran och Maud, Peter och Maria, Lars och ...och.. Jan (jag var tvungen att Googla på Folkpartiet för att komma ihåg vad han hette) alla verkar vara mer eller mindre livstidstränade av sin stab för att tala mer eller mindre stereotypt.
Då var Ingvar från Borås mer levande jag kanske till och med Carl Bildt (vad gör han nuförtiden..? syns inte så mycket men nån sa att han visst var utrikesminister..i vilket land?) Men den jag egentligen saknade var Olof Palme. Någon som levde politken och inte var taktiker och strateg.
Men jag sa inte nåt åt Ingvar. Han ville släppa före mig i kön men jag sa att han naturligtvis skulle gå före. Age before beauty kunde jag mumla för mig själv...

Kommentarer
Postat av: Son

Du kunde sagt till Carlsson att din 26åriga son också saknade honom i Partiledardebatten. En lite mer ödmjuk människa från Borås hade gjort sig bland allt tjuvnypande och pajkastande. Sen kunde du ju fråga ifall klubban från Gottis smakade.



http://www.youtube.com/watch?v=IGBxlwnboo0&feature=related

2010-01-21 @ 15:02:20
Postat av: Far

Ja just det. Sen kom jag att tänka på en annan rolig sak som är kopplat till Carlsson. Det var 1985 eller så då jag skickade ett arbete om Ekosofi som vi gjort på universitet i Lund till Carlsson som var miljöminister när vi gjorde arbetet och blev statsminister när jag skickade boken.

Men i samma veva lyckades jag lägga in mitt skattejämkningsbeslut som jag skulle skicka till arbetsgivare för sommarjobb. Så i ett snällt svarsbrev fick jag tillbaka mitt skattejämkningsbeslut med ett frågetecken om varför den hade hamnat i kuvertet! Pinsamt!

2010-01-22 @ 09:53:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0