Var det nån som sa nåt om influensan?



Så här lyckligt leende kan man vara om man befinner sin i läkemedelsbranschen och har konungariket Sverige som kund. Som ett av de få länder i världen så ska det utföras en massvaccinering. Vårdcentralerna ska möbleras om och personal ska omdsiponeras. Men man undrar om det blir den skala på det hela som tecknades i våras. Jag var i Washington i maj och då stängde de skolor i stan för att minska spridningen. Men nu är det oktober och en pandemi trodde jag skulle spridas mycket snabbare, menjag kan ha fel. Men det verkar som det starkaste skälet till massvaccinering är att folk inte ska vara bort från jobbet! Inte att det är livsfarligt att drabbas, mer än för särskilt utsatta grupper. Men dom ligger ju riskigt till vare sig influensan heter H1 N1 eller nåt annat.
Själv är jag lite snorig och hade feber i helgen men såna gamlingar som jag skulle visst inte drabbas så farligt. Var det månne en släng av svinflunsa som drog igenom systemet tillslut..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0