Konferens igen..i en liten värld



Så här ser det ut när amerikaner har konferens. Inte helt olikt hur det ser ut när Svenskar har konferens. Man sitter och lyssnar på presentationer och ställer kluriga frågor, antecknar och sen blir det kaffe. Men amerikanskt kaffe är inte smakrikt precis. Men det är väl en vanesak antar jag.
Hela dan har det regnat och fått sätta på värmen i rummet och inte har jag varit utanför huset på hela dan.
Stötte på en man i hissen som hörde att jag var svensk och sa att hans dotter hade varit i Sverige för att studera på en dövskola. Och jag undrade var någonstans. Det tog ett tag sen kom han på att det var "Oerebro" och då kunde jag klämma till med att  " My sister is the headmaster of that school" Det är en stor värld vi lever i!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0