En kass moderator lämnar in!


                                                                        
Idag var jag moderator för ett pass på det möte jag befinner mig på utanför Milano och skulle introducera Stefan Edman! Som moderator ska man säga något klokt som inledning till den som ska hålla ett anförande och sedan hålla reda på tider och leda diskussionen. Allt gick fel. I tid såg jag till att dator och datakanon fungerade och de bilder frön Grönland skulle vara laddade. Då låser sig datorn och allting försenas. Och min smarta inledning föll platt till marken. Sedan skulle vi se en film snutt som jag tillslut fick fart på och då var allt förskjutet så när den sista talaren i passet, en italiensk arkitekt skulle tala så tog det aldrig slut och han hade förberett sig på engelska men talade istället fritt på Italienska varvid simultan tolkningen blev så där och frågorna uteblev. Nej, Moderator fixade jag inte alls idag. Bättre lycka nästa gång! Men Stefan skötte sig som vanligt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0