Idag ska det spelas gammal musik


Dagen och kvällen kommer att tillbringas i det här gänget! Tio i topp klockan tre på en lördag är rena biljetten tillbaka till barndomen. Minns hur man köpte lördagsgodis av en tant som kallades "Tobistanten". Vet inte direkt varför men jag tror att vi inte kunde läsa skylten på kiosken som var något om tobak. Det fanns någon slags salt lakrits förpackning med fyra stänger och fyra bilder på Beatlarna i som parade ihop tio i topp med Lördagsgodis.
Så det ska bli spännande att få träffa Svenne Hedlund, Tommy Blom och Kersti Adams Ray. Hep Stars var den första LP plattan som fanns i vårt hem. Hep Stars on stage Live från Folkparksturnén. Den var verkligen LIVE. Man hörde mest hur tjejjerna skrek. Tommy Bloms Tages gjorde den första låt jag lärde mig på gitarr; Sleep little girl och Kersti Admas Ray var nog min första kärlek där man satt framför radion och bara lyssnade på allt spännande hon kunde erbjuda. Och så är jag så avundsjuk på att hon fick vara program ledare i Drop In och fick faktiskt träffa alla Beatlarna när dom var som bäst

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0