Dags att resa över pölen!



Så var det dags att lämna det stora Äpplet för att ta sig genom alla säkerhets kontroller. Det är inte mycket man lyckas se på en resa i tjänsten. Det blir mer att lukta lite på atmosfären. Men det är KALLT som bara den och lite längre in i landet så är det snö! Men å andra sidan ser ju stan ut som Midnight Cowboy filmen. Det ryker ur avloppsbrunnarna, folk går och huttrar, har lustiga mössor men tunna jackor.
Sen är alla Obama fans fortfarande igång. Obama t shirts, Obama kepsar, skyltar i affärerna "Jag röstade för Obama, Obama överallt! Det här är Obama territory!
Men New York känns rätt enkelt för en Svensk. Inte så formellt, ganska öppet och tillåtande och inte lika osäkert som  stora städer på andra håll, i alla fall inte det Manhattan som jag befunnit mig på.
Men sen är det helt omöjligt att få någon slags bild av en stad som är ett eget universum. Speciellt om man är här för att sitta i möten hela tiden.
"It was bye bye N Y we were airborne"

Kommentarer
Postat av: Ebba

men nu kommer du hem och jag har fyllt på ännu 4 säckar pelets till. jag känner mig duktig! 8)

Nu ska jag laga mat. Och vi har handlat på NETTO. det var kul och det snöar så in i den, och vi har inga vinterdäck! :P

2008-11-21 @ 17:13:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0