Retro - tema Basket

Basket har jag aldrig skrivit om men i en sedan länge förfluten forntid var basket något jag sysselsatte mig med. I alla fall en sommar någon gång i högstadiet då jag som en mycket kort kille fick vara med och träna (eller leka) med KFUM Umeås basketlag. De hade träning utomhus på sommaren på asfaltsplanen vid gamla seminariet och det mest fantastiska var att de hade en svart amerikan i laget! Tyvärr syns inte han på bilden. Jag tror att han hade slutat då. Men observera vad de har på fötterna. Basketskor kallade vi det då. Idag är det Converse och inte använder någon ett par sådana för att utöva idrott längre.
På den tiden hette lagen vad de kom ifrån och bytte inte namn varje säsong. Jag undrar om Umeå spelar mot Kalix. Umeå låg under den här tiden i högsta serien.  Nu är Umeå inte bra i någon stor sport. Ska va innebandy då men det är ju en sysselsättning för lågstadiebarn...Oj, nu har jag varit provokativ i bloggen. Kanske blir det några som rasar. Fast med bara fem läsare så är det inte så stor risk

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0