Matpremiär - bara så där...




Idag har jag varit som ett annat premiär lejon och ätit gratismat  i SJ:s lounge. Jag fick uppsöka loungen för att boka om biljetten till ett tidgare tåg och där var det fullt pådrag med pressvisning av SJ X2000:s nya meny. Allt med stjärnkocken Mannerströms signum. Nån slags SJ chef var nog också där. Men för att hinna mitt tåg gav jag mig ut på perrongen men ...för ovanlighetens skull...tåget försenat. Nerfallen ledning i Älvsjö. Jaha. upp i loungen igen för att sitta och vänta. Då hade hela pressuppbådet av gratisätare dragit men några portioner fanns kvar. Så den alltid lika serviceminded loungemannen med hästsvans sa att jag gärna fick hugga in på lunchen. Och vid bordet intill satt Mannerström själv och myste på sitt lite kärva sätt. Passade på att prata lite om hans projekt med att se till att äldrevården satsar på vällagad mat -Det är rent mänskoförakt med den utfodringen! Och jag är nog böjd att hålla med.
Torsken var i alla fall riktigt god. Skagenröran utmärkt och den lilla mazarinen en fin avslutning!
Så en timmas försening känns inte så svår med en sådan kompensation!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0