Fiji



Är på Fijiöarna några dagar för konferens. Det är onekligen väldigt långt borta och det tog väldigt många timmar att ta sig hit. Efter snart ett dygn så har jag fått en del intryck i alla fall. Visst, det är naturskönt område med kullar och hav med långa dyningar. Men stan jag landade i, Nadi, är som städer är mest i tredje världen. Luktar träkol och en del avgaser. Var på en marknadsplats som inte var turistmål en sväng idag där den här lille pojken stod och fördrev tiden.
Nu har jag hamnat på något tjusigt "Resort" som jag inte känner mig riktigt bekväm i. Fiji har gjort sig kända för att vara trevligast i världen men det måste vara tungt att leva upp till trevligheten när det inte är helt enkelt att klara vardagen och sen se turister med högar av pengar bara leka sig igenom tillvaron.

Nu sitter jag med den här utsikten och tänker på hur otroligt fel det känns med så stora skillnader.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0