Eremit - nja, inte jag inte!




I det här lilla huset på en kulle med utsikt emot havet bodde en dam i typ 20 år av sitt liv som eremit. Hon var en nunna från Nya Zeeland som kom till Fiji för att leva ett liv som eremit. Så där inne satt hon och tänkte. Folk kunde komma dit men fick sitta utanför och då kunde hon prata med dom. Om jag fattade saken rätt.
Men sen kom jag att tänka på hur löste hon sanitet problemet och andra jordiska ting? Men man kanske inte gör ifrån sig så mycket om man lever som eremit. Helt klar fanns det folk i närheten som försörjde henne med mat.
Moder Canisius hetter hon och kom dit 1977 och satt i huset tills 1997 då hon dog 90 år gammal och ligger begravd i närheten av huset som ligger i ett Asram (ett slags retreat ställe).
Fast det här är det andra huset hon bodde i. Det första ser man grunden av i bakgrunden. Det var inte heller stort...
Eremit? Nja, inget för mig. Får nog vänta ett tag till med det..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0