En het dag på Bjäre

Det är varmt på Bjäre idag. Det började med en riktigt varm och vindstilla morron med bad i det spegelblanka havet. Simmade längs stranden och hamnade i samma läge som en gravands familj som hade parkerat alla ungarna på en liten sten. Min något oväntade närvaro fick familjen att dra till havs. Sen kom svanarna emot mig vilket kändes lätt hotfullt men allt gick bra.
Efter diverse mindre hantverk, nåt bad till, hundpromenad mat och disk är kvällen här. Åskvarning på väderrapporten. Älskar väderrapporten på somrarna. Försöker se ställena framför mig.

-Väderöarna västlig vind, 8 meter per sekund. God sikt. Väderöarna har jag varit på en gång och ser de vindpinade öarna framför mig. Hallands Väderö är mer bekant och jag vet vad väst-syd-väst växlande vind är. Vissa ställen ar jag inte koll på alls. Drogden? Var ligger det. Sandhammaren, tveksamt. Men Fårösund har jag sett. Några norrut kommer blir också tydliga på näthinnan. Holmön, Pite Rönnskär och Kalix.
Men nu får vi se om det blir ett härligt nattligt skådespel med blixtar som lyser upp natthimlen. Kanske men det känns som om det inte kommer hit....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0