Söderhamn och Hudiksvall - småstäderna längs norrlandskusten!


Dagen har tillbringats i Söderhamn och Hudiksvall med klimatprat tillsammans med meterologen Pär Holmgren. Har inte varit i de här delarna av Sverige på länge. Ett år vistelse i Bollnäs under det sena sjuttiotalet har jag i CV:t och nog lyckades jag träffa på tre personer som jag mött på den tiden. Sverige är egentligen fantastiskt med alla småstäder som bara kämpar på. Ingen som riktigt kan skilja dem åt och alla vill på något sätt visa upp en unik sida. Nässjö - toppstaden på höglandet, Enköping - Sveriges närmaste stad, Götene - Medeltidens värld, Skara - Sommarland, Vänersborg - Lilla paris, Ånge kommun - Sveriges mittpunkt. Men vad är Söderhamn och Hudiskvalls one-line som gör att vi ska komma ihåg dom? Ja, Glada Hudik kanske och inte var dom väl otrevliga där. Men jag tyckte att det verkade som om flera av dom var nerflyttade Norrlänningar. En kul typ som citerade Pite tidningen som jag stötte på i glada Hudik. Och sen såg jag att Bluebirds från Skövde skulle spela i Idrottsgården i Mohed den 1 Maj! Undrar hur många amerikanere som kommer stå på idrottsgårdens parkering.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0