Jag rear ut min själ - Allt ska bort!

Så skrev Bob Hund i ett odödligt alster från 90(?) talet. Och jag undrar hur man ska tolka Bergman auktionen som gick igår. Vad är det som skapar ett värde egentligen? Att en filmmogul har klottrat minnesfragment av drömmar på sitt småfula nattygsbord eller att en nersutten stol har suttits ner av samma filmmogul? Märkligt? Var det nån som sa att vi inte hade helgonkult i Norden? Kan det vara mer fel. Här fullkomligt sväller det över i en hämningslös orgie i kultförklarande av de föremål som har berörts av den store konstnären.
Nja, det känns väl så där. Men det här var inte rea precis. Jag säljer ut allt till högsta möjliga pris! Men hur kul är det att ha en gammal soffa som Bergman har suttit i? Människan är ett märkligt och emellanåt ganska oberäkneligt väsen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0