Fredagsmys eller fredagssunk?

Vet inte vad det blir. Men hörde på radio igår om Fredagsmys som ett begrepp som kom på 90 talet och sen nästan ersatt Lördagsgodis. Nu har ju till och med reklamen tagit upp fredagsmys vilket innebär att man ska käka chips. Kommer nån ihåg när en fågelproducent skulle få oss att tro att det var Kyckling som man skulle äta på fredag. På Torsdag är det ärtsoppa på Lördag är det fest" tro jag det började. Men , nej det är godiset och chipsen och tacosen som har slagit ut kycklingen.
Nej det får väl bli en tråkig kväll framför Idol och/eller Dobeedo eller vad det heter. Inte kul. Men do be do fick mig att tänka på ett klotter ifrån studenttiden. På en föreläsningsbänk hade någon klottrat
"To be is to do" Immanuel Kant "To do is to be" Jean Paul Sartre "Do be do be do" Frank Sinatra Kloka ord att fundera över när höstskymmningen sänker sig över den skaraborgksa leran.
Jag vet inte om Fredags TV var bättre förr. Inte när man ser det här klippet från Häftig Fredag 1977. Konstigt att den lille rockidolen gör underhållningstv 32 år senare...inget nytt..


Kommentarer
Postat av: Anonym

Är han inte söööt...

Jag har hållit för öronen, blundat och sagt ah-oh, ah-oh, ah-oh oavbrutet i över trettio år, men han har inte försvunnit för det. Att det tricket aldrig ska funka...

Men han gjorde en hedervärd insats i Widerbergs Mannen på taket ändå.

Fast va ska man säga? Inte ens Joe strummer verkar riktigt klok om man bedömer honom från intervjuerna som ligger ute på Youtube. Och han är ju riktigt bra i Jarmusch's Mystery Train... Finns det nåt samband? Jag kanske ska omvärdera Uggla?

Skoja bara...

2009-09-28 @ 19:57:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0