Klimatseminarium i Riksdagen



Har tillbringat förmiddagen i Stockholm på ett klimatseminarium tillsammans med SNF WWF och SEI och Röda Korset (Kanske skulle skriva RK) Vi satt med fönster emot pelarna på framsidan (du ser det på bilden. Jag hann notera att någon fågelstackare troligen kraschat i en pelare för det hade  kladdat fast lite fjädrar på en av pelarna) och lärde mig en del nytt genom Johan Rockström  (SEI)som kom med det allra senaste inom klimatforskningen. Det var inte så goda nyheter. Mer av att det är mer allvarligt än vi trodde tidigare.
Ändå så börjar klimaskeptikerna få allt mer utrymme. De vill framstå som vetenskapligt grundade men att IPCC:s forskning är tendentiös och politiskt styrd. Det påminner mig om att det fanns profeter ibland Israels folk som sa att allt bara var bra för att stryka makten medhårs. Lyckoprofeter. Det är inte dom som blev ihågkomna. De som blev kvar var det som håll sig till sanningen. Lite så är det med klimatskeptikerna. Det vore ju skönt om dom hade rätt. Det är bara att köra på. Vi behöver inte ändra något. Ta bara i lite till! Det blir snarare bättre ju mer vi utvinner alla fossila bränslen.
Jag tror att vi kan ha roligare än så....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0