Det var bättre förr....eller snarare ..det har aldrig varit bra...




Det här är ett bidrag till Melodifestivalen 1974. Då vann en grupp som hade satt ihop sina förnamns inititaler till ett catchy namn som vara identiskt med ett företag som gjorde fiskbullar.
Av en tillfällighet så fanns jag med i en av jury grupperna (Umeå) och som individ fick man lägga 3 2 och 1 poäng. Den här låten fick 3 poäng av mig och mina poäng syntes i rutan. Tre poäng till låt nummer 9. Det var mina 2 sekunder av anonym "fame". Jag har alltid berättat historien som om att den bara fick 3 poäng av hela riket och att det var mina. Men så var det inte. Den kom inte ens sist. Östen Warnebring kom sist med "En mysig vals" !
Ser nu att det är Björn Isfäls som gjort musiken. Han som har gjort den oförglömliga musiken till Åke och hans värld. En höjdarfilm!
Men nu är jag så trött på alla ytligheter som fyller TV rutan som man ändå tittar på. Let´s Dance, Schlager, Körslaget,  Stjärnor på is, Idol och nu börjar Robinson. Och när man hör det här kommer man på att det var inte bättre förr. Hur många timmar av sitt liv har man slösat bort framför pseudohändelser på TV? Vågar inte tänka på det.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej och tack för senast. Sitter på teatern och övar Jesus Christ Superstarnoter. Spelning om två veckor.Premiär här på teatern i morgon. Som den besserwisser jag är måste jag påpeka att Tomas Lindahl gjorde Åke och hans värld-musiken. Isfeldt gjorde till bl.a Ronja Rövardotter och Änglagård. Vi gjorde ett schlagerprogram på teatern förra våren, tyvärr kom inte din favorit med. Kolla in Johan B Lund med Swante Thuresson, ett höjdarbidrag från 70-talet.

/Anders

2009-03-19 @ 19:10:53
Postat av: Polpop

Hur kan jag ta så fel? Men tack för att du tog mig ur villfarelsen! Rätt ska vara rätt och jag kommer aldrig att säga att Åke och hans värld har en underbar musik av Björn Isfält. Det är Thomas Lindahl som har gjort den underbara musiken...

2009-03-20 @ 10:07:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0