Snö och kyla



Idag har jag hört ljud som jag inte hört på 35 år. Ljudet av att gå på gator som är snötäckta och helt utan grus och salt. Knarret av snö under skorna var inte det enda glömda ljudet- Jag hörde ljud av ishockey klubba som slår på puck emot en stålbur på uteis. Det kändes så välbekant och så länge sen. Sen har jag sett ungar som åker pulka ner för jättelika snöhögar och tanter som åker spark till affärn.
Det där förekom längre söderut också förr men det var länge sen nu. Bilden här ovan är Haparanda stadshotell och det är verkligen som ett Norrländskt stadshotell. Bilden nedanför är en bild av snöskulpturer som de jobbar med idag.  Och 8 minus känns inte alls som 8 minus i Götaland.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0