Milano - prima visit...eller vad det kan heta



Så har jag hamnat i Milano for första gången och Italien har jag bara sett i 24 timmar för ett år sen. Kom när mörkret la sig över stan så har inte sett så mycket. Men det är ju märkligt att det alltid är svenskar runt omkring. När jag skulle köpa tågbiljett så föll ögonen på resväskan i kön framför mig där det stod Jörgen  och Umeå och sen hör man  -Men nog kan väl du tjöpa en biljett till mig med, på bred västerbottniska. Och sen på tåget in så hör man det andra typsikt svenska mobilspråket - NU HÖR JAG DIG VÄLDIGT DÅLIGT! vilket alla i den bullrande tågkupén kunde höra.
Nu sitter jag i ett kalt vandrarhemsrum och hör polissirénerna ljuda över staden. La vida Italiano.
Och nej, jag är inte här för att vara med på Fashion Week....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0